Waar ben je naar op zoek?
 Ontwerpen  |  Contact   |  Bestellen  |  Prijzen  |   Kortingen  |  Verzending & Bezorging  |  België  |  Enveloppen   |  Postzegels  |  Extra's  |  Overig

Het ontwerpen van je kaartje

 

Prijzen en kortingen

 

Bestellen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Extra's

 

Overig

 

 

Het ontwerpen van je kaartje

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit komt te zien als je het straks gaat bestellen.

Naar boven

 

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.

Naar boven

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken.

Naar boven

 

Ik kan een beeldelement niet aanpassen.

Het ontwerp dat je hebt gekozen bevat vaste elementen. Deze horen bij het ontwerp van de designer en kunnen niet standaard aangepast worden. Bij een specifieke wens zullen we dit door de designer laten aanpassen, dus laat het ons weten.

Naar boven

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de applicatie en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Hippe-Geboortekaartjes is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en je kunt deze zonder problemen gebruiken.

Naar boven

 

Ik zou graag de naam in folie op mijn kaartje willen, hoe doe ik dat?

Op bijna elk kaartje kunnen we de naam in folie drukken, dat ziet er prachtig uit! Heb je een mooi kaartje zonder folie gevonden, dan kunnen wij hier de naam in folie op zetten. Op deze pagina vind je daar meer info over.

Naar boven

 

Ik maak mijn eigen kaartje, maar bij opslaan kan ik niet voor liggend, staand of vierkant formaat kiezen.

Wij kunnen je kaartje in elk gewenst formaat dat we aanbieden omzetten. Sla jouw ontwerp op in je account, stuur ons een mailtje met om welk ontwerp het gaat, dan zullen het nieuwe formaat in je eigen collectie opslaan en bevestigen per mail.

Naar boven

 

Is het mogelijk dat mijn kaartje ronde hoeken krijgt?

Ja, dit is mogelijk. Bijna elk geboortekaartje op onze site kun je gemakkelijk zelf ronde hoeken geven. Dit doe je door het kaartje te openen in onze editor en rechts te klikken op ‘Achtergrond’. Vervolgens klik je op ‘Kaartrand’ om daarna op het rechterplaatje met de ronde hoeken te klikken. Nu heeft je kaart ronde hoeken en kun je hem naar wens maken en bestellen.

Naar boven

 

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij Hippe Geboortekaartjes aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

Naar boven

Prijzen en kortingen

Wat kost een proefdruk?

Voor de eerste proefdruk bij Hippe Geboortekaartjes, betaal je de speciale prijs vanaf 1,00! Wist je dat je zelfs bij ons een gepersonaliseerde proefdruk met folie kunt bestellen, en van kraftkaartjes, kaartjes op echt hout, met kalkpapier, met uitgestanste vorm en labelkaartjes? Je betaalt dan de speciale prijs van maar 2,50. De eerste proefdrukorder wordt gratis verzonden. Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Bij een tweede proefdrukorder betaal je 2,50 aan verzendkosten. Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!

Naar boven

 

Hoeveel kost mijn kaartje?

De prijs van je kaartje hangt af van het formaat dat je bestelt, de grootte van het kaartje, de papiersoort die je kiest en het aantal kaartjes dat je bestelt. Wij hanteren een stapelkorting voor grotere bestellingen. Bekijk op de pagina van jouw favoriete kaartje hoe veel het kaartje kost. Voor de meeste kaartjes kun je ook onze algemene prijzencalculator gebruiken.

Naar boven

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending voor Nederland, Duitsland en  België is 5,50 en 6,50 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor de overige landen zijn de verzendkosten 11,95 en 14,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor slechts 1,49 extra per kaartje worden de geboortekaartjes in Nederland direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden (2,03 voor adressen buiten Nederland). De leuke geboortezegel met ooievaar krijg je er van ons gratis bij. Plaats je een eerste proefdrukorder bij ons, dan betaal je geen verzendkosten. Bij een volgende proefdrukorder betaal je 2,50 aan verzendkosten.

Wij bezorgen helaas geen pakketten in Noorwegen, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Naar boven

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator

Naar boven

 

Bestellen

 

Als mijn kind geboren is, moet ik dan bellen of mailen voor het invoeren van geboortegegevens op de kaart?

Het invoeren van de geboortegegevens kun je het beste zelf doen. Onze tip is om vooraf een proefdruk van het ontwerp te bestellen en de laatste versie van het kaartje in je eigen account op te slaan. Als het kindje is geboren kun je gemakkelijk de gegevens wijzigen op het kaartje en meteen de kaarten bestellen!

Naar boven

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

De besteldeadline hangt af van het type kaartje dat je kiest. Bij de meeste niet-foliekaartjes is de deadline 18.00 uur. Je ontvangt je kaartjes binnen 1-3 werkdagen. Voor foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaarten, labelkaartjes, kalkkaarten en kaarten met uitgestanste vorm duurt het gemiddeld een werkdag langer. Hier vind je meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten.

Naar boven

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Hippe Geboortekaartjes bestellen?

Ja, dat kan uiteraard m.u.v Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. De verzending voor Duitsland en België is 5,50 en 6,50 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor de overige landen zijn de verzendkosten 11,95 en 14,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks). Voor slechts 1,44 extra per kaartje worden de geboortekaartjes in Nederland direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden (2,03 voor adressen buiten Nederland). Plaats je een eerste proefdrukorder bij ons, dan betaal je geen verzendkosten. Bij een volgende proefdrukorder betaal je 2,50 aan verzendkosten.

Naar boven

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil nog iets veranderen aan de bestelling. Kan dat nog?

We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085-7430752, als je nog iets wilt veranderen aan je bestelling. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen met het juiste aantal kaartjes, op de juiste papiersoort of met de aanpassing die jij aan het ontwerp wilt doen. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Naar boven

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt met hetzelfde mailadres als je proefbestelling, wordt je proefdruk automatisch in je account gezet. Is dit toch niet het geval, geef ons dan een seintje, dan slaan wij de proefdruk in je account op en sturen je dan een mail.

Naar boven

 

Verzending en levering

Kan ik mijn kaartjes door Hippe Geboortekaartjes laten versturen?

Hippe Geboortekaartjes heeft een speciale service voor het verzenden van kaartjes naar familie en vrienden. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vind je hier. Goed om te weten: deze service is helaas nog niet beschikbaar voor enkele luxe geboortekaartjes en kan niet in combinatie met extra's zoals sluitzegels.

Naar boven

 

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct verzenden?

Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de directe verzending is het proces als volgt: in het bestelproces kun je kiezen voor “direct verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestelproces te kiezen voor ‘thuis ontvangen’.

Naar boven

 

Wanneer worden mijn kaartjes bezorgd?

De meeste kaartjes op standaard papier zonder folie hebben een besteldeadline van 18.00 uur. Normaal gesproken wordt op de eerstvolgende werkdag je bestelling bezorgd. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen. Proefdrukken worden als brievenbuspakketje bezorgd, hier ontvang je een track en trace-code van. Alle proefdrukken zonder folie, hout of kraft die voor 18.00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden*. Voor foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaarten, labelkaartjes, kalkkaarten en kaarten met uitgestanste vorm duurt het gemiddeld een werkdag langer. Meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten vind je hier.

*Woon je in België, lees dan hier meer over levertijden.

Naar boven

 

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL en DHL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Je bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kunnen PostNL en DHL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.

Naar boven

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België, en DHL. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (085) 743 07 52. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Naar boven

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die je bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Arnhemse Bovenweg 180, 3708 AH Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retour sturen van maatwerk

De meeste bestellingen op hippe-geboortekaartjes.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Hippe Geboortekaartjes garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Naar boven

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn dit de verzendtijden:

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukken worden met DHL verzonden en zijn er in de regel binnen 1-2 werkdagen. Je ontvangt hier ook een track en trace-code voor. Bestellingen van minder dan 20 stuks worden met de brievenbuspost verzonden, de Nederlandse post draagt deze over aan Bpost. Brievenbuspost naar België kan er wel 5-8 dagen over doen. In België wordt niet altijd post op zaterdag bezorgd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes (met uitzondering van foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaartjes, kalkkaartjes en kaartjes met uitgestanste vorm) dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. Voor foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaartjes, kalkkaartjes en kaartjes met uitgestanste vorm duurt het gemiddeld een werkdag langer. Meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten vind je hier.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL of DHL geleverd (met uitzondering van foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaartjes, kalkkaartjes en kaartjes met uitgestanste vorm). De meeste kaartjes hebben zelfs een besteldeadline van 18.00 uur. Bpost of DHL bezorgt het pakket zelf bij op het door jou opgegeven adres. Voor foliekaarten, kaartjes op hout, kraftkaartjes, kalkkaartjes en kaartjes met uitgestanste vorm duurt het gemiddeld een werkdag langer. Meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten vind je hier.

Lees hier meer informatie voor Belgiê.

Naar boven

Enveloppen

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen kan je makkelijk vooraf bestellen via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Naar boven

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit 25+ verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk!

Naar boven

 

Extra's

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, je kunt hier vooraf sluitzegels bestellen!

Naar boven

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

Onze sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen daardoor heel goed bij je envelop.

Naar boven

 

Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken?

Ja! Op deze pagina vind je daar meer info over.

Naar boven

 

Verkopen jullie ook producten in de stijl van mijn geboortekaartje?

Jazeker! Zo hebben we posters, canvassen, houten panelen, canvasposters met houten latjes, raamstickers,geboorteborden en geboortevlaggen. Op deze pagina vind je daar meer info over.

Naar boven

 

Kan ik een pdf van mijn geboortekaartje bestellen?

Bij bestellingen vanaf 20 kaarten kun je bij ons een digitaal bestand opvragen van de kaart, bijvoorbeeld om online te delen met familie en vrienden in het buitenland. Dit bestaat uit een JPEG-bestand in hoge resolutie van alle zijden van de kaart. Mocht je het bestand nodig hebben om een product op maat te laten maken, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Naar boven

 

Overig

Het lukt me niet om in te loggen. Kunnen jullie mij helpen?

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan.

Naar boven

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Naar boven

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor geboortekaartjes is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

Let op: voor bpost geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Kijk ook op onze informatiepagina voor België. Speciaal voor Belgen bieden we het formaat 12x12 aan, dat we standaard in een envelop versturen met de afmetingen 12,5x14. Zo voldoet deze aan het genormaliseerde formaat en hoef je in de regel maar 1 postzegel te plakken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het nawegen van het kaartje. Wil je jouw vierkante kaartje op een 12x12-formaat laten drukken, stuur ons dan een berichtje dan zetten we het juiste formaat kaartje in je account.

Naar boven

 

Kunnen jullie iets meer vertellen over de duurzaamheid van de geboortekaartjes?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn. We bieden nu ook de gerecyclede papiersoort eko-papier aan, een prachtige lichtbruine papiersoort!

 

Hoe kan ik een review geven over mijn bestelling?

Wij zijn aangesloten bij de Feedback Company. Als klant krijg je enige tijd na het plaatsen van een eindbestelling per mail een uitnodiging om een review te schrijven.

Naar boven

 

Hoe milieuvriendelijk zijn de houten geboortekaartjes?

Onze houten kaartjes worden gemaakt van echt berkenhout dat een PEFC-milieucertificering heeft. Het internationale PEFC-keurmerk garandeert dat hout- en papierproducten afkomstig zijn uit een duurzaam beheerd bos en dat het bos in stand blijft. We printen het hout op een HP Latex printer. De nieuwe HP Latex-technologie houdt rekening met alle aspecten van milieuvriendelijk printen; van chemische processen en de kwaliteit van de binnenlucht tot productieprocessen en de levensduur van afdrukken.

Naar boven